"קשר בוטה ביותר בין הון לשלטון. אי אפשר לדעת אם זה יבשיל לתיק פלילי"

שלמה בן יוסף 2 Comment on "קשר בוטה ביותר בין הון לשלטון. אי אפשר לדעת אם זה יבשיל לתיק פלילי"

סקר ערוץ 1: 45% מהציבור – נתניהו לא צריך להתפטר, 52% לא חושבים שמדובר ברדיפה פוליטית • ויינרוט: אין בזה ולא יכול להיות בזה שום בדל של איסור. שום בדל של עבירה פלילית • יחימוביץ: קרב הרגע שבו נתניהו יצטרך להשעות עצמו

צילום: פלאש90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: פלאש90

מה קורה בחקירת נתניהו? 'ערוץ 10' חושף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בעבר 3 פעמים עם מזכיר המדינה האמריקאי היוצא ג'ון קרי, כדי להסדיר בעיה בויזה של איש העסקים ארנון מילצ'ן. כזכור, מילצ'ן חשוד שסיפק לנתניהו טובות הנאה במאות אלפי שקלים. בערוץ דווח כי "אותו איש עסקים המקורב לנתניהו, שכנע אותו לקבל החלטה פוליטית בתמורה לטובות הנאה. הפרשה פיקנטית ומסריחה מבחינה ציבורית, לא חד משמעית מבחינה פלילית".

במקביל, הפרשן אמנון אברמוביץ אמר ב'אולפן שישי' בערוץ 2 כי "המשטרה חושדת כי איש עסקים מישראל, ניסה לגייס את רה"מ כדי שייטיב עימו. האיש בתמורה היה אמור להטיב עם נתניהו בתחומים שמעניינים אותו. מדובר בקשר בוטה ביותר ויוצא דופן בין הון לשלטון. אי אפשר לדעת כעת אם זה יבשיל לתיק פלילי".

ויינרוט רגוע

ביום ו', לפני כניסת השבת מסר עו"ד יעקב וינרוט הצהרה לתקשורת ובה אמר:  ״אני כמובן לא יכול להתייחס לחקירות של ראש הממשלה לגופן, אבל אני רוצה להתייחס למה שפורסם כבר בתקשורת.

"ובכן, ביחס לפרשה הראשונה המכונה תיק 1,000 או תיק 2,000, אינני יודע איזה מספר, כל בר דעת מבין שאם חבר קרוב מביא לחברו סיגרים כמתנה – אין בזה ולא יכול להיות בזה שום בדל של איסור. שום בדל של עבירה פלילית.
״עכשיו לגבי הפרשה השנייה. מה שאני יכול לומר שוב מתייחס רק לדברים שפורסמו בתקשורת. ובכן, אחרי ששמעתי את תשובות ראש הממשלה הייתי ונשארתי רגוע. לא מדובר בכספים, לא מדובר בהלוואה, לא מדובר במשהו שמקים עבירה ואני משוכנע שכאשר תשובותיו של ראש הממשלה תישמענה על ידי מי שתישמענה יתברר לכל שומע שבכל הדברים הללו אין שום חשש ושום אבק של עבירה פלילית.
החקירות האלה אולי הצדיקו מתן תשובות על ידי ראש הממשלה, וראש הממשלה נתן את התשובות, אבל ברור כי בחשדות אין ממש".
האופוזיציה חוגגת

בינתיים מפלגת 'המחנה הציוני' יצאה במתקפה נגד נתניהו. שלי יחימוביץ אמרה במהלך שבת תרבות שנערך תוך חילול שבת צורב כי קרב הרגע שבו נתניהו יצטרך להשעות עצמו. זו חרפה ושחיתות.

יחימוביץ אמרה לבן כספית: "הניסיון להקל ראש באספקה שוטפת של סיגרים ואלכוהול לראש ממשלה מכהן לא יצלח. זו אינה פרשה גבולית. זה מתן ישיר של שווה כסף, הרבה כסף. בפועל היה לנתניהו… שסיפק לו פינוקים יקרי ערך באופן שאין לתאר, בצורה שוטפת, וככל הנראה הוא לא היה היחיד שלו. זה מעורר שאט נפש ובוז, זו חרפה, וזו שחיתות לשמה. אין כל הבדל בין מעטפות הכסף של טלנסקי לבין המעטפות האלה. וכאן מדובר ביותר כסף, ועוד בפרשה המוגדרת "שולית" ביחס לחקירה הנוספת. בהכרעת הדין של אולמרט אמר השופט דוד רוזן כי לפני הכל ובלי קשר לשאלה אם הייתה תמורה בעבור הכסף, בית המשפט היה צריך להשתכנע שהייתה העברת כסף מצד לצד. היש משהו פשוט וברור מזה?"

סתיו שפיר אמרה: "יש לנו ראש ממשלה מושחת, במובן הרחב של המילה". ואילו ח"כ ציפי לבני מסרה כי "שיחליט אם הוא רה"מ או אוליגרך".

וזהו תוצאת סקר שערך הערוץ הראשון. לשאלה האם רה"מ נתניהו צריך להשעות עצמו מתפקידו בעקבות החקירה? 45% לא. 42% כן. 13% לא יודע. במענה לשאלה 'האם אתה מסכים עם טענת רה"מ שהחקירות נגדו הן תוצאה של רדיפה פוליטית'? 52% לא מסכים. 34% מסכים. 14% לא יודע.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    עם כל הכבוד, על סיגריות לא מפילים ראש ממשלה שעומד בראש מדינה שמתמודדת מול איום גרעיני
    ומצב סיכון קיומי מכל החזיתות האפשריות
    הדימוי של סיגריות לשובל ארוך של פרשיות שהשתרכו אחרי אולמרט בקנה מידה של פרשיית הולילנד וכו' הוא מופרך ומגוחך ומורה על איבוד עשתונות של ראשי האופוזיציה, שבמעשיהם מחלישים את המדינה באחד הזמנים הרגישים והקריטיים ביותר!
    לא צריך להיות מזוהה עם ראש הממשלה בשביל להבין את זה, ואכן לנו הציבור החרדי אין יותר מידי מה להזדהות עם ראש ממשלה שחותר כל הזמן נגד אורח חיינו, אבל בנוגע לפרשיות האלו ספציפית האמת חייבת להיאמר

  2. 1

    סקרים זה פשוט בדיחה איך אפשר להתייחס עליהם בכלל אחרי השנים האחרונות